BLOG
Lees meer over onze projecten en over video marketing & videoproductie in onze blogs.
One take video: wat, waarom en hoe? Een one take video, ook wel one shot video genoemd, is in één keer gefilmd. Er wordt van begin tot eind gefilmd zonder te stoppen of achteraf te knippen. Het eindresultaat is daardoor een video die bestaat uit slechts één shot. Ontdek hier […]
Video onderzoek: Online video in marketing Eind 2020 heeft onderzoeksbureau Marketresponse een video onderzoek uitgevoerd onder marketeers, waaruit de volgende resultaten voortkwamen: 55% van de marketeers stelt concrete doelen voor hun video Dit aantal is met 8% gestegen ten opzichte van 2019. Dit is bijna evenveel groei als van 2017 […]
Employer branding culture fit Geen organisatie ontkomt er meer aan > arbeidsmarktcommunicatie en wervingsstrategieën. De wijze waarop een organisatie zich als werkgever positioneert heeft veel invloed op het talent dat het weet aan te trekken. Veel professionele organisaties starten dan ook met actieve employer branding in hun scale up fase. […]
Versneld en in slow motion filmen – hoe werkt dat? Trouwfilms met romantische slow motion beelden, aftermovies met dynamische versnelde beelden; het resultaat mag er zijn! Maar hoe werkt versneld en in slow motion filmen eigenlijk? Frame rate uitgelegd Het versnellen en vertragen van videobeelden gebeurt in de montage. Op […]
Reisvideo maken – Onze tips & tricks Gaat u binnenkort op zakenreis, retraite of vakantie? Deze ervaringen zijn ideaal om een reisvideo van te maken. Zo herbeleeft u de sfeer en activiteiten van uw reis, een mooi souvenir! Hoe kunt u deze reisvideo maken? Waar moet u op letten om […]
Achtergrondmuziek voor video nodig? 3 tips U heeft een prachtige video gemaakt voor uw bedrijf, evenement of product. Nu is het tijd voor de montage. De beelden op een vloeiende volgorde zetten, met soepele overgangen, kleurcorrecties en effecten. Maar wat bedrijven soms vergeten, is het belang van geluid en achtergrondmuziek […]
Animatiefilm maken: 12 regels voor een goede animatie Een animatiefilm heeft vele voordelen op zakelijk gebied. Wat voor animatie u ook laat maken, de video moet altijd voldoen aan een aantal regels. Deze principes zijn opgesteld door beroemde Disney animatoren. Welke regels dit zijn en waarom ze zo belangrijk zijn? […]
Video advertentie succesvol maken: 8 Tips van experts Of u videomarketing nu inzet voor sales, zichtbaarheid of een heel ander videodoel, u wilt een zo hoog mogelijke Return On Investment (ROI). Hoe verzekert u dat uw video advertentie succesvol is? Wij geven 8 tips. 1. Verrassing en humor Video advertenties […]
Wat is filmen in LOG? Uitleg en voordelen Sommige camera’s bieden de optie om te filmen in LOG. Een LOG is een logaritmisch (vandaar de afkorting LOG) beeldprofiel waarin je kunt filmen. Het standaard beeldprofiel is REC-709. Hierbij is wit 100%, zwart 0% en grijs ligt hier op 50%. Bij […]
Video laten maken? Vermijd deze 5 fouten Videomarketing is tegenwoordig waardevoller dan ooit. Steeds meer bedrijven willen een bedrijfsfilm laten maken voor meer bekendheid en sales. Juist omdat zoveel organisaties videomarketing inzetten, haken veel bedrijven overhaast aan. Pas hiermee op, want door te snel in te spelen op de videomarketing […]
Waarom video inzetten voor uw marketing? 5 Voordelen Video inzetten voor uw communicatie lijkt misschien overbodig. Niets is minder waar! Lees in dit blog de 5 voordelen van een zakelijke video content, die uw bekendheid en omzet kunnen verhogen. Snel de boodschap overbrengen Tegenwoordig hebben wij mensen een erg korte […]
Green screen voor video: wat, waarom en hoe? Een green screen, letterlijk vertaald een groen scherm, biedt extra kansen voor het verbeteren van uw videoproductie. Of het nu om een fictieve film, realistische documentaire of spectaculaire livestream gaat, een greenscreen kan de kwaliteit van uw video verhogen zonder veel kosten […]
Hyperlapse en timelapse: het verschil Een hyperlapse of timelapse kan een goede manier zijn om een omgeving vast te leggen, tijdsverloop te laten zien en bovendien zijn ze gewoon mooi. Een hyperlapse en een timelapse lijken erg veel op elkaar. Wij leggen je uit wat het verschil is. Timelapse: een […]
De toekomst van video volgens experts Video is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden. Social media platforms geven video content de voorkeur, internetgebruikers klikken liever op een korte video dan een lang artikel en Google geeft je pagina met video content een hogere plek in de zoekresultaten. We hebben veel […]
Tips en tricks voor een goed interview Een goed interview. Het is best vreemd om erbij stil te staan maar eigenlijk komt iedereen in zijn/haar leven een aantal keer in aanraking met een interview. Hierbij denken we al snel aan het typische beeld van een interview met camera’s en licht […]
Wat is een lower third en wanneer zet je dit in? Lower thirds, ook wel titelbalken genoemd, zijn er om informatie aan de kijker te verstrekken. Veelal wordt dit gedaan bij interviews, waarbij kort de naam en functie van de geïnterviewde in beeld komt. Dit kan ook andere soort tekst zijn […]
De 180 graden regel van videoproductie In videoproductie zijn een aantal regels van belang. Negeer je deze regels, dan zal dit negatief terug te zien zijn in het eindresultaat. Zo ook bij de 180 graden regel. In dit blog leggen wij uit wat deze regel inhoudt en waarom deze fout […]
Dé 3 video trends van 2021 Wat zijn de video trends van dit jaar? Waar kunt u als ondernemer of marketeer op inspelen op het gebied van videomarketing? Wij vertellen u alles over dé video trends van 2021. 1 – TikTok en Instagram Reels TikTok heeft de afgelopen jaren een […]
Wat heb je nodig voor een professionele video? Videoproductie is tegenwoordig toegankelijk voor iedereen maar ook binnen dit beroep zijn gradaties aan te brengen. Video is namelijk een kunstvorm die nog niet heel erg lang bestaat en hoewel tegenwoordig iedere smartphone een camera en microfoon heeft bepalen materialen en skills […]
Samenwerking foto- & videograaf op bruiloft Een bruiloft moet goed op beeld komen, zowel foto als video. Het is daarom belangrijk om elkaar niet in de weg zitten. Hoe mooi is het als je in de samenwerking tussen foto- & videograaf elkaar zelfs kunt helpen? Zet frustratie op zij Je […]
Behind The Scenes inzetten als videomarketing Het (laten) produceren van een bedrijfsvideo, promotiefilm of andere zakelijke video is een groot voordeel in videomarketing. Wist je dat niet alleen het resultaat, maar ook juist de weg daarnaar toe interessant is om te delen? Met een mooie Behind The Scenes video (BTS) […]
Wat is een goede testimonial? De kracht van een goede testimonial is het wegnemen van achterdocht. Testimonials en klantcases zijn tegenwoordig ontzettend populair en op vrijwel iedere website te vinden. Deze krachtige vorm van overtuigen bestaat al ontzettend lang en is onmisbaar wanneer u een organisatie, product of dienst wil […]
Een goede videopitch maken: 4 tips Wat is een videopitch en hoe zet u deze optimaal in? Wij geven 4 tips voor het maken van de beste zakelijke videopitch. Om nieuwe klanten aan te trekken, moet u als bedrijf namelijk zo goed mogelijk de aandacht trekken en deze behouden. Met […]
Het doel van uw video bepalen Video is tegenwoordig overal, start uw Facebook-, Instagram– of LinkedIn-applicatie op en u wordt direct overladen met videocontent. Veel bedrijven en organisaties hebben goed door dat video kansen biedt bij het behalen van bepaalde doelen. Het is misschien een bizarre gedachte dat al die […]
Video apparatuur: de basics voor een videoproductie Voor een videoproductie is apparatuur nodig, een budget en mankracht. Zodra u op de laatste twee punten tekort komt, is het handig om het wat betreft video apparatuur zo basic mogelijk te houden. Dit zijn de 4 basis elementen die nodig zijn voor […]
Animatie voordelen & wanneer inzetten? Tegenwoordig komt u het overal tegen: animatievideo’s. Op sociale media en televisie maar soms ook bij een cursus, presentatie of op websites. Video is hot en ook animatie heeft hier een aandeel in. Maar wat zijn nu nu de animatie voordelen? U heeft vast al […]
Cameraschuw? 5 tips om goed op camera te staan Staat er een videoproject op de planning waarbij u de presentatie zal doen, of wordt geïnterviewd? Dat kan erg spannend zijn als u normaal niet vaak voor de camera staat. Wij geven 5 tips waarmee u ontspannen en zelfverzekerd voor de […]
De geschiedenis van de videocamera Heeft u zich wel eens afgevraagd hoe we ooit op het idee zijn gekomen om videocamera’s te maken? Waarschijnlijk staat u er niet direct bij stil wanneer u een leuk filmpje van uw kat opneemt op uw IPhone. Het is vandaag de dag heel normaal […]
Kleding op beeld: wat doe je aan op video? Sta jij binnenkort voor de camera? Dan heb je waarschijnlijk al gedacht aan het leren van een tekst, je fysieke houding en de bewegingen die je maakt, enzovoort. Wist je dat je kleding ook veel invloed heeft op de kwaliteit van […]
Eén video of opdelen in meerdere? U hebt na grondige analyse besloten dat u een video gaat (laten) produceren voor uw bedrijf/organisatie. De vraag die opkomt is: of dit een enkele lange video moet zijn of juist meerdere korte video’s? Eén video of opdelen in meerdere? Het ligt […]
Veel gemaakte fouten bij een trouwvideo De kans is groot dat je als filmmaker begonnen bent of gaat beginnen met trouwvideo’s. Het zijn wellicht niet de meest cinematische producties, maar het levert je wel een hoop ervaring op die je bij andere producties goed kunt gebruiken. Bovendien is er veel […]
5 tips voor filmen in het donker: let hier op Of u nu filmt voor een trouwfilm, shortfilm, aftermovie, of documentaire; filmen in het donker gaat al snel verkeerd. Maar hoe komt dat nou? Afwezigheid van licht Wat een camera doet, letterlijk, is het opvangen van licht en dat licht […]
Waar moet een goede brandvideo aan voldoen? Heeft u er wel eens over nagedacht een brandvideo te maken? Branding is de backbone van een goede marketingstrategie. Veel bedrijven gebruiken het zowel intern als extern en weten hiermee klanten te verleiden en te binden. Marketeers maken er een sport van om […]
Video inzetten voor interne communicatie: de voordelen van interne video Steeds meer organisaties merken dat video een prettig medium is voor hun marketingcommunicatie. Met diverse producties op televisie of sociale media weten zij de aandacht van hun doelgroep te grijpen. Daarnaast brengt video altijd een duidelijke boodschap over door de […]
Adverteren op TV of YouTube? Verschillen en voordelen Uw bedrijf op de kaart zetten met een merkvideo is hoe dan ook een goed idee. Meer dan ooit geeft onze samenleving de voorkeur aan video over andere communicatievormen. Er zijn verschillende soorten video, en verschillende manieren om deze in te zetten […]
De beste Kerstproducties: Blue Wire Media’s favorieten Het is (bijna) Kerst! En dat betekent niet alleen feestdagen en lekker eten, maar ook de jaarlijkse audiovisuele producties met Kerst thema. Wij zetten onze favoriete Kerstproducties op een rij! PLUS | Goed eten is samen eten | 2019 Deze commercial is steengoed […]
3 Redenen waarom een briefing uw productie redt Een videoproductie laat u graag over aan de specialisten, maar dit betekent niet dat u zelf geen invloed hebt op het eindresultaat. Integendeel zelfs! De instructies die u aan de videograaf geeft, bepalen alle aspecten van de videoproductie. Briefings zijn de start […]
Voor- en nadelen van 4K: hoe verschilt 4K van Full HD? Sinds een aantal jaar is men bekend met 4K beeldresolutie. Wat houdt dat nou precies in, waar is het goed voor en hoe weet u of u voor 4K of Full HD moet kiezen? Lees meet ons mee wat […]
Eigenschappen van entrepreneurs: dag van de ondernemer Ondernemers zijn er in alle smaken en bij Blue Wire Media hebben we er al aardig wat mogen ontmoeten. Op netwerkborrels, events, clubs, verenigingen en natuurlijk onze eigen opdrachtgevers. En bij iedere ontmoeting besef je weer hoe bijzonder ondernemerschap eigenlijk is en hoe […]
Stockbeelden: wat zijn het en hoe kan uw video van ze profiteren? Het gebruik van stockfootage, zowel foto als video, kan erg handig zijn. Als een bepaalde locatie onbereikbaar is, als u een beeld bent vergeten op te nemen en een snel alternatief nodig hebt, of als u een voorbeeldvideo […]
Verticale vs. Horizontale video: het verschil Jarenlang is horizontale video de standaard geweest in de media wereld. Maar sinds de opkomst van smartphones en social media, is verticale video ook steeds meer impact gaan genereren. De vraag is nu: moet u verticale of horizontale video gebruiken? Welke soort voor uw […]
Welk soort AV productie past bij uw doel? 4 soorten audiovisuele producties In de media industrie zijn verschillende soorten AV producties mogelijk. De soort AV productie die uw bedrijf verder helpt, wordt bepaald naar aanleiding van de wensen en doelen van de klant. Ontdek in dit blog welke soorten av-producties […]
Dag van de statistiek: videoproductie statistieken Na vijf jaar is het weer de dag van de statistiek. Een mooi moment om met Blue Wire Media terug te kijken op de data toepassingen van de afgelopen paar jaar. Want hoe ga je als videoproducent om met data? (Social) media statistieken Er […]
Werkwijze bij een bruidsvideo: hoe plan je trouwfilms? Een bruiloft is een speciale mijlpaal: dit wil je het liefst kunnen herbeleven voor de rest van je leven. Een trouwfilm is hiervoor de perfecte uitkomst. Alleen, hoe maak je zo’n video zo mooi mogelijk? Je kunt niet zomaar iets opnieuw doen […]
Het belang van B-roll toevoegen Stel je voor, je maakt een videoportret. Veelal gaat een videoportret over een persoon die een verhaal vertelt. Het verhaal is hierin ook het belangrijkste binnen je video. Dit verhaal kun je vertellen door middel van een interview, een voice over, etc. Maar alleen een […]
Drone beelden: de kunst van luchtvideografie Drone beelden zijn erg gewild binnen de video industrie en dat is niet gek. Consumenten zijn al snel onder de indruk van het verschil dat een video geschoten vanuit de lucht kan maken. Lees in dit blog meer over hoe drone beelden een extra […]
Een goede thumbnail maken: Onze tips Gefeliciteerd! Je hebt een video laten maken (of je hebt er zelf een gemaakt), daar kunnen tal van redenen voor zijn. Verschillende -niet onbelangrijke- redenen zijn hier te vinden. Wat je reden ook is, in de meeste gevallen wil je dat je video zoveel […]
De regel van derden: tips voor een mooier plaatje Ben je een beginnend videomaker of ga je voor het eerst een video maken die er goed uit moet zien? Hou dan vooral rekening met de regel van derden. Dit zorgt direct voor mooiere beelden en dus ook een betere video. […]
Videoproductie rollen: de taken van een video crew Het produceren van een video kan in principe worden uitgevoerd door één persoon. Dit zal alleen een stuk langer duren, én intensiever zijn. Bovendien heeft één persoon minder expertise dan een team. Het is dus een stuk effectiever en efficiënter om met […]
Welk type cameralens gebruik je wanneer? Een succesvolle video hangt vaak af van welke apparatuur je gebruikt: een professionele camera maakt bijvoorbeeld toch mooiere beelden dan je telefoon. Maar zelfs als je een professionele camera gebruikt, is het belangrijk dit te combineren met de juiste lens. Als je het verkeerde […]
5 TIPS om accuraat videoresultaten te meten Wanneer u tijd en geld investeert in een mooie video voor uw bedrijf, organisatie of product, wilt u natuurlijk kunnen meten wat dit oplevert. Videoresultaten bepalen of er reden is om in meer video’s te investeren, aanpassingen te maken aan het format of […]
De 5 risico’s van videoproductie: vermijd deze gevaren Tijdens het voorbereiden op een videoproductie moet er aan veel aspecten gedacht worden: het maken van een script, het regelen van acteurs, en nog veel meer. Helaas zijn er ook vaak risico’s waar je niet op voorbereid bent. In dit blog lopen […]
Hoge kwaliteit voor een lage prijs: hoe krijgt uw budget video een high-end uitstraling? U bent er uit. U wilt een video voor uw onderneming en besteedt dit graag uit aan professionals. Natuurlijk zijn daar kosten aan verbonden, en een video laten maken kan dus flink prijzig zijn. Misschien heeft […]
Hoe herkent u een professionele videograaf? U hebt besloten een promotievideo van uw bedrijf of product te laten maken, dus u bent op zoek naar een videograaf die uw merk het beste in beeld brengt. Maar hoe weet u in een zee van aanbod nou wat de beste investering is? […]
Het is bijna zo ver: je gaat trouwen met je grote liefde! Dit wordt de mooiste dag van je leven, dus dit wil je voor altijd onthouden. En hoe herleef je je grote dag nou beter dan door een mooie video? Wij geven je in dit blog een paar tips om bijna net zo verliefd te zijn op je huwelijksvideo als op je nieuwe echtgenoot ;)
Doelgroepgericht produceren, formats, meedenken, drones en smartphone weergave. 5 manieren om een meer impactvolle video neer te zetten voor je bedrijf
Videocontent is overal en zal de komende jaren alleen nog maar meer ruimte innemen binnen het medialandschap. Iedereen doet het tenslotte, dus waarom jij niet? Het is wel belangrijk om te zorgen dat de doelgroep van je visuele communicatie ook daadwerkelijk je video wil bekijken.
Het raamwerk van Aristoteles kan erg veel bijdragen aan het vooronderzoek dat hoort bij de creatie van content. Bij Blue Wire Media helpen we daarom klanten om de juiste vragen te stellen zodat we het juiste verhaal kunnen samenstellen. En het verhaal, de storytelling, die verwerken we dan uiteraard in audiovisuele producties.
Gesproken tekst, muziek en omgevingsgeluid. Waarom is dat zo belangrijk?
Als je denkt aan een film, waar denk je dan aan? Aan beeld natuurlijk. Mooie shots. Waar je minder snel aan denkt is geluid, veel mensen onderschatten dan ook het belang van geluid in een video.
Video is overal aanwezig op social media en het is dan ook niet gek dat de meeste trends zich hier afspelen. Ook kent 2020 de opkomst van het nieuwe Coronavirus en dat betekende dat video ineens nog meer waard werd. Hoe dat komt leggen we hieronder uit
Trends video en kijkgedrag in 2020 Mobiel video’s kijken Zoals de meeste mensen wel gemerkt zullen hebben, kijken steeds meer jongeren video via hun mobiel. Lineaire televisie is al tijden buiten beeld en YouTube neemt het over. Ook platformen als Vimeo en Twitch groeien in populariteit. Maar wat zijn de […]
Video heeft ontzettend veel voordelen. Vandaar dat er ook zoveel video’s zijn en je misschien ook veel video’s bekijkt. Video is maar liefst 74% van al het internetverkeer. Er zullen ook een hoop dingen zijn die je nog niet weet, lees het hier.
Er zijn verschillende soorten videobewerkingssoftware. Ze hebben allemaal hun eigen prijskaartje, mogelijkheden, pluspunten en eigenaardige minpunten. Daarom kan het kiezen van de juiste videobewerkingssoftware lastig zijn. Waar moet ik rekening mee houden?
Een aftermovie is in veel gevallen een video van slechts enkele minuten waarin de hoogtepunten van een evenement (op een spectaculaire wijze) worden vertoond. Veelal zijn dit festivals maar denk ook feesten, beurzen, presentaties en trainingen kunnen hierin vastgelegd worden.