BLOG

Lees meer over onze projecten en over video marketing & videoproductie in onze blogs.

Videograaf Blue Wire Media
De geschiedenis van de videocamera Heb je je wel eens afgevraagd hoe we ooit op het idee zijn gekomen om videocamera’s te maken? Waarschijnlijk sta je er niet direct bij stil wanneer je een leuk filmpje van je kat opneemt op je IPhone. Het is vandaag de dag heel normaal […]
Videograaf Blue Wire Media soorten video
Social media video: voorwaarden en opties Social media video content kan een bedrijf enorm helpen op het gebied van online zichtbaarheid: Op LinkedIn is er bijvoorbeeld 5x meer kans op conversaties onder video’s dan onder tekst posts, stilstaand beeld of documenten. Beginnen aan video content is dus zeker een goed […]
Bedrijfsfilm laten maken
Kleding op beeld: wat doe je aan op video? Sta jij binnenkort voor de camera? Dan heb je waarschijnlijk al gedacht aan het leren van een tekst, je fysieke houding en de bewegingen die je maakt, enzovoort. Wist je dat je kleding ook veel invloed heeft op de kwaliteit van […]
of meerdeere, videograaf Blue Wire Media
Eén video of opdelen in meerdere?   U hebt na grondige analyse besloten dat u een video gaat (laten) produceren voor uw bedrijf/organisatie. De vraag die opkomt is: of dit een enkele lange video moet zijn of juist meerdere korte video’s? Eén video of opdelen in meerdere?   Het ligt […]
trouwvideo
Veel gemaakte fouten bij een trouwvideo De kans is groot dat je als filmmaker begonnen bent of gaat beginnen met trouwvideo’s. Het zijn wellicht niet de meest cinematische producties, maar het levert je wel een hoop ervaring op die je bij andere producties goed kunt gebruiken. Bovendien is er veel […]
filmen in het donker
5 tips voor filmen in het donker: let hier op Of u nu filmt voor een trouwfilm, shortfilm, aftermovie, of documentaire; filmen in het donker gaat al snel verkeerd. Maar hoe komt dat nou? Afwezigheid van licht Wat een camera doet, letterlijk, is het opvangen van licht en dat licht […]
Brandvideo voldoen
Waar moet een goede brandvideo aan voldoen? Heeft u er wel eens over nagedacht een brandvideo te maken? Branding is de backbone van een goede marketingstrategie. Veel bedrijven gebruiken het zowel intern als extern en weten hiermee klanten te verleiden en te binden. Marketeers maken er een sport van om […]
interne video
Video inzetten voor interne communicatie: de voordelen van interne video Steeds meer organisaties merken dat video een prettig medium is voor hun marketingcommunicatie. Met diverse producties op televisie of sociale media weten zij de aandacht van hun doelgroep te grijpen. Daarnaast brengt video altijd een duidelijke boodschap over door de […]
adverteren op tv of youtube
Adverteren op TV of YouTube? Verschillen en voordelen Uw bedrijf op de kaart zetten met een merkvideo is hoe dan ook een goed idee. Meer dan ooit geeft onze samenleving de voorkeur aan video over andere communicatievormen. Er zijn verschillende soorten video, en verschillende manieren om deze in te zetten […]
De beste kerstproducties
De beste Kerstproducties: Blue Wire Media’s favorieten Het is (bijna) Kerst! En dat betekent niet alleen feestdagen en lekker eten, maar ook de jaarlijkse audiovisuele producties met Kerst thema. Wij zetten onze favoriete Kerstproducties op een rij! PLUS | Goed eten is samen eten | 2019 Deze commercial is steengoed […]
De voordelen van een briefing
3 Redenen waarom een briefing uw productie redt Een videoproductie laat u graag over aan de specialisten, maar dit betekent niet dat u zelf geen invloed hebt op het eindresultaat. Integendeel zelfs! De instructies die u aan de videograaf geeft, bepalen alle aspecten van de videoproductie. Briefings zijn de start […]
4K vs Full HD
Voor- en nadelen van 4K: hoe verschilt 4K van Full HD? Sinds een aantal jaar is men bekend met 4K beeldresolutie. Wat houdt dat nou precies in, waar is het goed voor en hoe weet u of u voor 4K of Full HD moet kiezen? Lees meet ons mee wat […]
Dag van de ondernemer
Eigenschappen van entrepreneurs: dag van de ondernemer Ondernemers zijn er in alle smaken en bij Blue Wire Media hebben we er al aardig wat mogen ontmoeten. Op netwerkborrels, events, clubs, verenigingen en natuurlijk onze eigen opdrachtgevers. En bij iedere ontmoeting besef je weer hoe bijzonder ondernemerschap eigenlijk is en hoe […]
Snel resultaat
Stockbeelden: wat zijn het en hoe kan uw video van ze profiteren? Het gebruik van stockfootage, zowel foto als video, kan erg handig zijn. Als een bepaalde locatie onbereikbaar is, als u een beeld bent vergeten op te nemen en een snel alternatief nodig hebt, of als u een voorbeeldvideo […]
Verticaal of horizontaal
Verticale vs. Horizontale video: het verschil Jarenlang is horizontale video de standaard geweest in de media wereld. Maar sinds de opkomst van smartphones en social media, is verticale video ook steeds meer impact gaan genereren. De vraag is nu: moet u verticale of horizontale video gebruiken? Welke soort voor uw […]
De juiste productie voor uw doel
Welk soort AV productie past bij jouw doel? 4 soorten audiovisuele producties In de media industrie zijn verschillende soorten AV producties mogelijk. De soort AV productie die uw bedrijf verder helpt, wordt bepaald naar aanleiding van de wensen en doelen van de klant. Ontdek in dit blog welke soorten av-producties […]
Dag van de statistiek
Dag van de statistiek: videoproductie statistieken Na vijf jaar is het weer de dag van de statistiek. Een mooi moment om met Blue Wire Media terug te kijken op de data toepassingen van de afgelopen paar jaar. Want hoe ga je als videoproducent om met data? (Social) media statistieken Er […]
Plannen van trouwfilms
Werkwijze bij een bruidsvideo: hoe plan je trouwfilms? Een bruiloft is een speciale mijlpaal: dit wil je het liefst kunnen herbeleven voor de rest van je leven. Een trouwfilm is hiervoor de perfecte uitkomst. Alleen, hoe maak je zo’n video zo mooi mogelijk? Je kunt niet zomaar iets opnieuw doen […]
Het belang van B-roll
Het belang van B-roll toevoegen Stel je voor, je maakt een videoportret. Veelal gaat een videoportret over een persoon die een verhaal vertelt. Het verhaal is hierin ook het belangrijkste binnen je video. Dit verhaal kun je vertellen door middel van een interview, een voice over, etc. Maar alleen een […]
Luchtvideo's
Drone beelden: de kunst van luchtvideografie Drone beelden zijn erg gewild binnen de video industrie en dat is niet gek. Consumenten zijn al snel onder de indruk van het verschil dat een video geschoten vanuit de lucht kan maken. Lees in dit blog meer over hoe drone beelden een extra […]
Onze tips
Een goede thumbnail maken: Onze tips Gefeliciteerd! Je hebt een video laten maken (of je hebt er zelf een gemaakt), daar kunnen tal van redenen voor zijn. Verschillende -niet onbelangrijke- redenen zijn hier te vinden. Wat je reden ook is, in de meeste gevallen wil je dat je video zoveel […]
Tips voor een mooier plaatje
De regel van derden: tips voor een mooier plaatje Ben je een beginnend videomaker of ga je voor het eerst een video maken die er goed uit moet zien? Hou dan vooral rekening met de regel van derden. Dit zorgt direct voor mooiere beelden en dus ook een betere video. […]
Welke taken zijn er
Videoproductie rollen: de taken van een video crew Het produceren van een video kan in principe worden uitgevoerd door één persoon. Dit zal alleen een stuk langer duren, én intensiever zijn. Bovendien heeft één persoon minder expertise dan een team. Het is dus een stuk effectiever en efficiënter om met […]
Videograaf Blue Wire
Welk type cameralens gebruik je wanneer? Een succesvolle video hangt vaak af van welke apparatuur je gebruikt: een professionele camera maakt bijvoorbeeld toch mooiere beelden dan je telefoon. Maar zelfs als je een professionele camera gebruikt, is het belangrijk dit te combineren met de juiste lens. Als je het verkeerde […]
Resultaten meten
5 TIPS om accuraat videoresultaten te meten Wanneer u tijd en geld investeert in een mooie video voor uw bedrijf, organisatie of product, wilt u natuurlijk kunnen meten wat dit oplevert. Videoresultaten bepalen of er reden is om in meer video’s te investeren, aanpassingen te maken aan het format of […]
Vermijd deze risico's
De 5 risico’s van videoproductie: vermijd deze gevaren Tijdens het voorbereiden op een videoproductie moet er aan veel aspecten gedacht worden: het maken van een script, het regelen van acteurs, en nog veel meer. Helaas zijn er ook vaak risico’s waar je niet op voorbereid bent. In dit blog lopen […]
Budget productie
Hoge kwaliteit voor een lage prijs: hoe krijgt uw budget video een high-end uitstraling? U bent er uit. U wilt een video voor uw onderneming en besteedt dit graag uit aan professionals. Natuurlijk zijn daar kosten aan verbonden, en een video laten maken kan dus flink prijzig zijn. Misschien heeft […]
Hoe herkent u een professionele videograaf? U hebt besloten een promotievideo van uw bedrijf of product te laten maken, dus u bent op zoek naar een videograaf die uw merk het beste in beeld brengt. Maar hoe weet u in een zee van aanbod nou wat de beste investering is? […]
Tips voor een trouwfilm
Het is bijna zo ver: je gaat trouwen met je grote liefde! Dit wordt de mooiste dag van je leven, dus dit wil je voor altijd onthouden. En hoe herleef je je grote dag nou beter dan door een mooie video? Wij geven je in dit blog een paar tips om bijna net zo verliefd te zijn op je huwelijksvideo als op je nieuwe echtgenoot ;)
Een video met impact neerzetten
Doelgroepgericht produceren, formats, meedenken, drones en smartphone weergave. 5 manieren om een meer impactvolle video neer te zetten voor je bedrijf
Resultaat
Videocontent is overal en zal de komende jaren alleen nog maar meer ruimte innemen binnen het medialandschap. Iedereen doet het tenslotte, dus waarom jij niet? Het is wel belangrijk om te zorgen dat de doelgroep van je visuele communicatie ook daadwerkelijk je video wil bekijken.
De kunst van het verhaal
Het raamwerk van Aristoteles kan erg veel bijdragen aan het vooronderzoek dat hoort bij de creatie van content. Bij Blue Wire Media helpen we daarom klanten om de juiste vragen te stellen zodat we het juiste verhaal kunnen samenstellen. En het verhaal, de storytelling, die verwerken we dan uiteraard in audiovisuele producties.
Hoe geluid moet worden ingezet
Gesproken tekst, muziek en omgevingsgeluid. Waarom is dat zo belangrijk? Als je denkt aan een film, waar denk je dan aan? Aan beeld natuurlijk. Mooie shots. Waar je minder snel aan denkt is geluid, veel mensen onderschatten dan ook het belang van geluid in een video.
Wat doen we tijdens de crisis
Video is overal aanwezig op social media en het is dan ook niet gek dat de meeste trends zich hier afspelen. Ook kent 2020 de opkomst van het nieuwe Coronavirus en dat betekende dat video ineens nog meer waard werd. Hoe dat komt leggen we hieronder uit
Trends en kijkgedrag
Trends video en kijkgedrag in 2020 Mobiel video’s kijken Zoals de meeste mensen wel gemerkt zullen hebben, kijken steeds meer jongeren video via hun mobiel. Lineaire televisie is al tijden buiten beeld en YouTube neemt het over. Ook platformen als Vimeo en Twitch groeien in populariteit. Maar wat zijn de […]
De voordelen van videomarketing
Video heeft ontzettend veel voordelen. Vandaar dat er ook zoveel video’s zijn en je misschien ook veel video’s bekijkt. Video is maar liefst 74% van al het internetverkeer. Er zullen ook een hoop dingen zijn die je nog niet weet, lees het hier.
De juiste videobewerkingssoftware
Er zijn verschillende soorten videobewerkingssoftware. Ze hebben allemaal hun eigen prijskaartje, mogelijkheden, pluspunten en eigenaardige minpunten. Daarom kan het kiezen van de juiste videobewerkingssoftware lastig zijn. Waar moet ik rekening mee houden?
Waarom zou ik een aftermovie laten maken?
Een aftermovie is in veel gevallen een video van slechts enkele minuten waarin de hoogtepunten van een evenement (op een spectaculaire wijze) worden vertoond. Veelal zijn dit festivals maar denk ook feesten, beurzen, presentaties en trainingen kunnen hierin vastgelegd worden.
× Hoe kunnen we u helpen? Available from 06:00 to 21:00